Groepslessen

Als je bij Isokin een fitnessabonnement hebt kun je gratis meedoen met alle groepslessen die op het groepslesrooster staan. We bieden ook twee verschillende workouts op muziek aan. 

Steps

Wilt u naast verantwoord trainen ook meer gewicht kwijt raken? Dan is Steps echts iets voor u! Steps betekent doelgericht uw conditie verbeteren en gelijktijdig ook een hoge vet verbrandende factor. Daarnaast worden uw benen-, buik- en bilspieren sterker. U komt strakker in uw vel te zitten!

Bekijk hier een filmpje om een indruk te krijgen van onze stepsles.

Total workout

Bij een Total Workout worden alle spiergroepen in een half uur getraind. Tijdens deze workout staat er altijd een leuk muziekje op de achtergrond aan. Soms draait de instructeur de volume knop wat omhoog om de deelnemers wat op te zwepen. Tijdens deze workout trainen we met ons eigen lichaamsgewicht, gebruiken we gewichtjes, xcore buisjes of bewegen we matig intensief op de muziek. Deze workout is voor iedereen geschikt. Je kunt alle oefeningen aanpassen op je eigen niveau. 

Bekijk hier een filmpje om een indruk te krijgen van onze total workout. 

Buikspierkwartier

Wat is een buikspierkwartier? De naam zegt het eigenlijk al: een kwartier lang oefeningen voor de buikspieren doen. Maar denk niet dat we alleen maar crunches doen. Nee, we doen meer! Tijdens het buikspierkwartier doe je korte sets met verschillende oefeningen. Het is een combinatie van oefeningen die alle verschillende buikspieren belasten en ook de rompstabiliteit wordt getraind. Sterkere buikspieren hebben allerlei voordelen. Je hebt een stabielere houding en een kleinere kans op lage rugpijn. Ook geven sterkere buikspieren een betere ademhaling en hiermee kun je beter presteren bij andere sporten.

Bekijk hier een filmpje om een indruk te krijgen van ons buikspierkwartier. 

Workouts op muziek

Bij een ‘workout op muziek’ worden alle spiergroepen in een half uur getraind. Tijdens deze workout staat er altijd een leuk muziekje op de achtergrond aan. Soms draait de instructeur de volume knop omhoog om de deelnemers wat op te zwepen. Tijdens deze workout trainen we met ons eigen lichaamsgewicht, gebruiken we gewichtjes of andere materialen. We bewegen matig intensief op de muziek. Uw hartslag kan daarbij iets oplopen. Deze workout is voor iedereen geschikt. U kunt alle oefeningen aanpassen op uw eigen niveau. Samen bewegen en plezier hebben, staat bij deze workout voorop.

Workout Low Impact

Tijdens deze workout beweeg je met een matige intensiteit op muziek. Tijdens deze workout doe je verschillende (dans)pasjes of doe je oefeningen met gewichtjes. Iedereen kan meedoen! 

Bekijk hier een filmpje om een indruk te krijgen van deze les. 

Workout High impact

Tijdens deze workout is de intensiteit wat hoger dan bij de low impact. Tijdens deze workout beweeg je sneller op de muziek. Ook hier kunnen gewichtjes worden gebruikt om extra spiergroepen te trainen. Ook zijn we in het bezit van xco buisjes die soms gebruikt worden om extra intensiteit aan deze les te geven. 

Bekijk hier een filmpje om een indruk te krijgen van deze les. 

Balance

Ons Balance programma staat voor het stretchen, versterken en balanceren van uw lichaam. Door middel van ‘bewustwording’ verbetert de lichaamshouding. Het doel van de Balance les is het creëren van een evenwichtig, sterk spiersysteem en een soepel lichaam waarin overbelaste spieren worden ontlast. Onze Balance les is een combinatie van Tai Chi, Yoga, mobiliteit en krachtoefeningen. Op rustige muziek voeren we in groepsverband de oefeningen uit. Hierbij wordt gelet op ademhaling, aanspannen van de core, rustig en correct bewegen. Door het rustige tempo kan iedereen meedoen, of je nu jong of oud bent, top fit of revaliderend, je haalt altijd iets uit de les. Zo werken we samen aan een gebalanceerd en sterk lichaam. 

Circuittraining

Een circuittraining is een full body workout. Je werkt aan je spierkracht maar ook aan je conditie, omdat je aan het eind van elke oefening (bijna) geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen krijgt is alleen het wisselen naar de volgende oefening. Circuittraining heeft als doel om kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Ideaal voor afvallen maar dus ook om je spiermassa te vergroten en je fit te willen voelen. Een circuittraining bestaat uit verschillende oefeningen en je doet het in groepsverband. Het is ook ideaal als je niet vaak komt sporten maar toch het hele lichaam wilt trainen. Circuittraining is een toegankelijke manier van trainen omdat het het voor elk niveau geschikt is! Het is een super workout voor je algemene kracht- en uithoudingsvermogen.

Zumba

Zumba betekent letterlijk “snel bewegen en lol hebben”. Zumba is geinspireerd op de Latijns-Amerikaanse dans en is een vetverbrandende, spierverstevigende workout. Het verschil met andere workouts is dat je aan het sporten bent zonder dat je het gevoel hebt dat je aan het sporten bent. Gwoon omdat het zo leuk is!

Zumba is een gemakkelijk te leren vorm van fitness. Met elke opzwepende workout beweging werk je aan je onderlichaam, buikspieren, middel en bovenlichaam. Daardoor verbrand je in alle drie de gebieden tegelijk. De verbranding draagt bij aan gewichtsverlies (zwembandjes) en een mooi gevormd figuur. Elke maand wordt er een nieuwe choreografie gemaakt en daarom verveelt het nooit.

Bij Isokin in goede handen

Tijdens de groepslessen kan je altijd het niveau en intensiteit op eigen wensen en behoeftes aanpassen. We vinden het belangrijk dat iedereen mee kan komen tijdens de lessen. De sportinstructeur zal er altijd voor zorgen dat u de oefeningen op de juiste manier uitvoert.

Interesse in sporten bij Isokin? Neem dan contact met ons op. 

Klik voor ons volledige aanbod aan groepslessen hier